OMG, are u naturally that brown?!

Sista affären vi gick in i innan de stängde var ICE. Det var bara vi två där inne och de båda tjejerna som jobbade. Efter några sekunder känner jag hur de kollar på mig och diskuterar mina ben, innan en av tjejerna utbrister: OMG, are u naturally that brown?! De var australier och bleka som spöken, jobbar för mycket sa de.. (som jag i somras!)

Jag sa att jag blir (nästan) lika brun i Sverige på sommaren, och får frågan om vi verkligen har sommar i Sverige. Jeez, vad tror folk egentligen!? Frågvisa tjejer det där, så nästa fråga var varför vår engelska var så bra, och varför vi inte har någon accent. Lite konstigt tycker jag, hur kan man ha en accent om man inte har engelska som modersmål?

Igår på Pack Fair tyckte en tjej i en butik där Alex gick in att han först lät australisk, sen amerikansk. Och jag får fortfarande höra att jag låter kanadensisk, men kan inte för mitt liv förstå varför. Hör inte ens skillnad! Det enda jag hör är små ord som skiljer Strine (Australian English) från brittisk/amerikansk engelska, och såklart hör vi skillnad på skottar och britter! Men det gjorde jag inte i början, då hade jag ju inte hört så många olika typer av engelska...

Border Patrol, Bondi Rescue (från Australia Day), Kitchen Nightmares, märks det att vi är trötta och ligger i sängen? Njuter av att ha TV för en gångs skull :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0