Mildamatilda

Strömmen har gått! Värsta ösregnen och "stormen" har slagit ut strömmen.. Kolsvart överallt mitt ute i ingenstans... 

Ja, en BBQ-påsk låter ju inte helt fel, om det vore så att vi vore större fan av australiska korvar och hamburgare... Har  varit på två olika BBQs idag, till både lunch och middag... Tur att jag var så hungrig att jag inte märkte vad jag åt... hhaha.

Jag lovar att vi inte är avundsjuka på vattenpölar när vi har tropiska regn här, som gör OSS till vattenpölar... Så det skulle vara solen då...

funderar på IKEA när vi ska till Brisbane! Men då är det å andra sidan bara tre veckor kvar ("bara") så vi kanske klarar oss...

Imorn bär det av till Cairns, ska möta upp lite folk vi träffat längs vägen, förhppningsvis INTE träffa de svenska människorna vi träffat... (inte för att de är otrevliga eller så, men vi föredrar ickesvenskar), åka till Barriärrevet och kanske Kuranda eller Port Douglas. Vi har sett rätt mycket regnakog redan, speciellt idag, så vi får se hur vi gör!

För femtielfte gången har jag fått frågan om jag kommer från Kanada, eller mer "oh i thought you were from Canada" när jag säger att jag kommer från Sverige. är det kanske sådan engelska vi lär oss i skolan?

Pratade med en local på raftingen som frågade vad jag skulle göra ikväll. "Jag vet inte, finns det något att göra här överhuvudtaget?" svarade jag och han sa Nej.  haha. men det är inte mindre än 1770..... men nästan!

För två nätter sen blev vi väckta av två lagomsmarta (ni vet som Karlsson på taket) som tyckte dt var mycket lämpligt att banka och sparka på dörren så hårt det gick bara för att de inte hade någon nyckel. Smart, eh? Klockan tre på natten? De skrek att de ville sova och det ville ju absolut inte dom femton andra i rummen bredvid som blev väckta? Vi vet inte hur det löste sig till slut men de höll oss vakna i 15 långa minuter vi helst hade velat slippa... Tur att jag inte skulle upp 7 till någon rafting igår...

Nej men om man skulle ta och publicera detta innan batteriet till datorn tar slut? Vi har ju fortfarande ingen ström...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0