Australia Fair

Vi började dagen med en powerwalk på stranden, till Main Beach och tillbaka. Nästan 30 grader varmt och strålande sol tidigt på morgonen, går det att börja dagen bättre?

Imorgon blir det löpning igen, åt Broadbeach-hållet, söderut istället för norrut. Om jag kommer hela vägen återstår att se, det är ca 6 km dit och att springa barfota i sanden i värmen tar rätt bra på kroppen. Men jag ska göra mitt bästa, annars kommer jag att ångra mig när jag kommer tillbaka. ”Varför tog jag inte tillvara på mornarna när jag väl hade chansen?” Finns det något bättre ställe att springa på än stranden i Gold Coast? Tveksamt…

Idag har vi varit i Southport, shoppade på Australia Fair. Det har varit så sjukt varmt och soligt idag att det var skönt att vara inomhus (egentligen borde vi utnyttja solen bättre när den väl är framme, men vi får ligga på stranden någon annan dag). Köpte lite presenter till Charlie men vi säger inte vad det är J Och Alex köpte en snygg, randig hood-tröja att matcha sina ljusgrå jeans med. Han kommer att ha en helt ny garderob när vi kommer hem! Finns så mycket snygga killkläder att jag hellre väljer kläder till honom än mig själv, iaf för tillfället;)

Till middag åt vi fiskpinnar med potatis, sås och citron. Så länge sen vi åt potatis! Ikväll är det utgång till Melbas, men vi vet inte om vi orkar… Har bara varit ute en gång hittills sen vi kom, en halvtimme i söndags. Det var SinCity igår men då ringde jag mamma istället. Stranden lockar mer än drinkar så här i slutet av vår underbara resa…

Kommer verkligen att sakna solen här, de underbara mornarna, stekheta dagar och svalkande vågor, härlig kvällssol, ljudet av vågor mitt i natten när man går hem längs stranden, ja, allt. Därför njuter vi så mycket det bara går varje dag. Vi tänkte åka upp i den högsta byggnaden här (Q1) och kolla på solnedgången en kväll när det inte är några moln. $20 kan det vara värt! Mamma var där i januari och sa att det var så himla fint. Det är ungefär så långt våra planer sträcker sig. Vi vet inte ens vad vi ska äta imorn, sådant behöver man inte tänka på förrän det är middagsdags här. Vi går förbi affären och köper något på vägen. Simple as that, och vi gillar att slippa planera. Det gör man alldeles för mycket i vanliga fall.  Mer spontanitet, det tror jag världen mår bra av!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0