St George open air cinema

Mandag 25/1
Mandagen borjade med en 9-hals golfrunda! North Turramurra golfclub. En grymt smal bana, smalare an Mora GK!! Trad pa bada sidorna av halen, men daremot var graset valdigt kortklippt under traden sa man hittade alltid bollen om man slog snett. Jag hookade bollen pa varenda javla hal! Piss sager jag bara, men lyckades anda ta mig runt pa 39. Dan K, brorsan i familjen, var med och spleade med mig, och ahn slog bollen till hoger varenda gang. Sa vi gick alltid at olika hall, men mottes vid green. Vaaaldigt roligt att spela golf var det, men svettigt. Det var dresscode, sa jag avr tvungen att ha troja pa mig, vilket betydde att jag hade stora LP-skivor under armarna nar jag var klar..

Nicole satt vid klubbhuset och vantade medans vi var ute. Laste en bok saklart; vet inte hur manga bocker hon har last ut sen vi kom hit. Kanske 3-4 bocker i veckan.



Efter golfen skyndade vi oss hem och for att byta om. Vi skulle pa utomhus-bio! Gud vad roligt tanker ni, san dar nar man sitter i bilen. Haha glom det! Sydney harbour, Operahuset, harbour bridge, och Sydneys skyline i bakgrunden ar inte vilken bio som helst. Enligt mig, varldens basta bio! Det tyckte ett aldra par fran Kalifornien, som stog bredvid oss i ledet, ocksa. Jag och Nicole hade inte kopt biljett i fortid, sa vi var tvungen att vara dar 2-2,5 h innan de oppnade for att fa de biljetter som de slapper pa plats. Nar vi vantat i kanske 1,5 h sa var det en gubbe som gick runt och ville fa sina biljetter salda, for hans fru var sjuk, da ropade Nicole genast "sorry sorry, we need tickets". Sa vi kopte de biljetterna for 350 kr; ett riktigt kap!

Med riktigta forkopsbiljetter kunde vi stalla oss med fam. Kjellberg som stod i ledet som fick ga in forst. Nar de val opnade grindarna sprang alla som galningar, for de ville saklart ha sa bra platser som mojligt. Som tur var stod vi valdigt langt fram sa vi fick grymma platser! Jag och Nicki(de kalalr henne sa har borta) reserverade platser vid bioduken, medans Kjellberg tog matbordsplatser vid vattnet. For det fanns aven en restaurang dar. Vi var dar 6 och bion borjade 8. Sa forst at vi lite god mat: plockmat till forratt, burritos&hamburgare till varmratt, och lite frukt till efterratt, allt avsmakat med gott vin! Utsikten dar vi satt sag ut sahar:


Etter maten var det dags for film! Vad den heter glommer jag alltid bort, maste fraga Nicole nu igen... "Edge of darkness" sager hon. En film med Mel Gibson, dar hans dotter mordas och han forsoker losa mordet. Helt Ok film, men inte battre an Sherlock holmes som vi sag dagen innan. Men for det mesta satt man faktiskt och njot av utsikten och det harliga vadret; tank att sitta ute i 30 grader pa kvallen och se pa bio! Grym kansla. De som besoker sydney maste se detta! En gnutta battre an Borlanges metropol-bio ;)


Kommentarer
Postat av: sara

saknar, saknar, saknar er. Vilket datum kommer ni hem, exakt?

2010-01-30 @ 13:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0