oz-tralia

  • Det ar sa att saga inte den forsta gangen nagon tror att jag ar fran Kanada. Antar att det innebar att min engelska inte ar alltfor dalig! Men forstar det fortfarande inte. Kanada och Sverige ligger inte ens nara varandra!
  • Det har hant fler an en gang att folk tror att jag ar mycket yngre an 18 ar. Pa flygplatsen i Brisbane fick de kolla passet noggrant och rakna (korkad manniska;p) for att se att jag verkligen var over 18. Nar jag sager att jag ska resa runt i Australien fram till april kollar folk pa mig och fragar hur gammal jag ar. Sen nar de far hora det sager de, "oh i thought u were much younger". Och da blir jag jatteglad och skriker att JA, jag vill se ut som om jag vore 14! eller kanske inte. men det har val sina fordelar senare i livet!
Jag tycker att det ar lite kallt har. Inte kallt som i "svinkallt", utan mer kallt som i "jag vill ha en tjocktroja/langarmad". Darfor kopte jag en idag.

Tack Matilda for tipsen! Ska boka resan till Sydney via jetstar, hur billigt som helst! :)

Nu vantar jag bara pa min Alex som kommer imorn! Han ar verkligen saknad!

horde att det var kallt i borlange... om det verkligen blir -25 imorn,, ja da har vi 55 grader varmare har! och det ar MYCKET!

Saknar er darhemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0