Bye bye

Om två timmar åker jag jag härifrån. Visserligen ner till arlanda, men det känns ändå som att resan börjar när jag sätter mig i bilen. Framför mig har jag ett tiotal timmar, runt 40 h, tills jag är framme i Brisbane. Tittade på en jordglob igår och kom fram till att det är sjuuuukt långt härifrån. Det ligger verkligen på undersidan av jorden. Southern hemisphere, där coriolis kraft verkar åt vänster, där allt är upp och nervänt, där allt är bak och fram, där vinter är sommar.... Ska jag åka dit? Oj..

Jag var hos farmor och farfar igår, och då kom vi på att Bali ligger väldigt nära Australien. De började prata mer och mer om hur vackert det är där, och hur billigt det är. De där två har ju varit över halva jorden, så de om några borde verkligen veta. Farmor hittade gamla broschyrer, kartor och kvitton från bali. Måste verkligen säga att det låter väldigt lockande! Det roliga var att en middag gick på 101 000 ruphia, vilket motsvarar några hundra kronor bara. Billigt ska de i alla fall vara, trots valutakursen. Så jag fick med mig en broschyr av f&f som jag ska visa Nicole, tänkte jag skulle försöka övertala henne att åka dit med mig. Men vet ju inte hur mycket det kostar att åka dit från OZ. Med tanke på att det ligger lika nära som nya zeeland så borde det inte vara allt för dyrt.

Väskan är packad, jag är sommarklädd, fasen vad redo jag är nu! Ska bli så sjukt kul det här!
Men jag kommer ärligt att sakna Borlänge. En mysig stad, när det INTE är kyla!!!










Hejdå Borlänge! Vi ses i april!

Men på bloggen syns vi på onsdag.

Trevlig resa

Kommentarer
Postat av: Matilda Augustsson

Härligt att ni nu båda är framme, eller i alla fall på väg, när ni läser det här! Jag är så fanatiskt avundsjuk så det finns inte!



Läste det här om Bali och billiga flights... Tänkte därför tipsa er om www.jetstar.com och www.virginblue.com, de är nog de billigaste om man ska utanför OZ och kan ha kanonpriser om man är flexibel med datum! Och om ni kommer till NZ och ska flyga domestic där är "grab a seat-knappen" på www.airnewzealand.co.nz ett hett tips. Där säljer de ut flygstolar billigt som inte är bokade... Ofta kort varsel, men det passar ju backpackers :) Njut vidare! Kramar Matilda

2010-01-04 @ 14:13:38
Postat av: Therese

Ha det så jättekul nu!!! :)

2010-01-05 @ 09:50:35
Postat av: sara engdahl-n.

ÅH! UPPDATERA MYCKET. KYSS NICOLE FRÅN MIG!

2010-01-05 @ 10:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0