Alex resa

Allt borjade med att jag fick skjuts av pappa, och vi var valdigt tidiga sa vi tog en kaffe pa arlanda for att fordriva tiden lite. Kunde i alla fall checka in till slut. MEN jag var tvungen att ta min vaska i "special baggage", trots att jag har flightbag, sa jag blev ganska tjurig pa kvinnan vid disken! Allt flot pa bra, men det var 6 pers som var sena som vi var tvugna att invanta + att planet var tvungen att de-icea: sa vi blev sena ivag.

Kommer fram till London, och dar har jag 1 timme pa mig att ta mig till det andra planet som var vid en helt annan terminal. Pa planet till London traffade jag en kvinna fran goteborg som ocksa skulle till australien och alltsa samma flyg som mig. Sa vi 2 sprang som galningar till transferbussen till en annan terminal. Men nar vi kommer dit sa finns inte vart plan med pa "tidtabellstavlan", sa vi blir valdigt panikslagna. Ingenstans finns det en informationsdisk, men till slut hittade vi nagon annan passagerare som ocksa skulle med det planet som forklarade for oss att det planet var forsenat: tack gode gud! Till sist kommer planet upp pa tavlan och vi beger oss till gaten, och dar ar det fullkomligt kaos. En kines som jobbar for cathay pacific (som jag flog med) sprnger runt som en galning och ska orda upp allt sa att vi kan boarda, men det hander inget, alla 350 passagerare sitter i ett rum pa 30 kvadrat och vantar pa att fa kliva ombord. Forst businessclass, sedan plats 50-70, sedan 40-50 osv.. Han ropade tydligen ut detta, men INGEN horde, sa alla stog i en enda lang ko och trodde att man skulle fa ga pa. Sa detta tog annu langre tid att reda ut sa att ratt folk gar pa forst: valdigt tontigt! Sa en timme sent ivag fran london. Efter detta vantade en monsterresa pa 11,5 h....

Framme i Hong kong star det kineser med munskydd overallt! Trots att de jobbade pa flygplatsen sag de inte ut att ha nagot alls att gora. Snacka om overflodigt med anstallda. Flygplatsen dar var ENORM!!! Allt i samma byggnad men i flera vaningar. Googla pa flygplatsen sa far ni se hur cool & stor den ser ut! Plus att allt ligger pa en konstgjord o. Dar var jag i alla fall i 6 timmar, riktigt jobbigt. Hade ingenting att gora, sa jag tog en kaffe pa ett fik dar. FY FAN vad illa det smakade, maste vara det svagaste kaffet jag smakade.... Jag som gillar starkt kaffe ocksa. Betalade 40 kr for detta, dyrt! Gar att jamfora med ett burgerking meal som jag betalade 45 kr for. Varfor sa dyrt for kaffe? Tiden gick i alla fall och det vantade en flygresa pa 9 h...

Framme i Brisbane vantade sakerhetskontroll pa sakerhetskontroll. De ar otroligt noga med vad man for in i landet. Jag var tvungen att oppna min incheckade vaska och visa vad jag hade for mat i: hade bara lite godis sa jag akta i alla fall inte fast :) Nar jag var klar stog Nicole och vantade pa mig, sen blev vi upphamtade av hennes mamma+bekant och korda till dar vi ar nu i Southport.

Har det jattebra och det ar riktigt bra temperatur har just nu. Drygt 30 grader och molningt. Snart ska vi ata middag. Pa lordag aker vi nog vidare till Sydney, vi ska boka biljett ikvall.

Huset dar vi bor just nu.


Ha det sa bra!


Kommentarer
Postat av: Fassan

Härligt att se er...:) fina bilder på er o mysiga omgivningar..! kramar från mig

2010-01-07 @ 16:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0