Southport

Tillbaka där vi började! Nu bor vi mitt emot Australia Fair, typ. Det första vi gjorde när vi kom hit var att gå dit och kolla i affärer. Det är så himla skönt att vara tillbaka i Gold Coast, för på alla andra ställen har vi gjort saker varenda dag, men här har vi sagt att vi bara ska ta det lugnt, ligga på stranden, shoppa och ta dagarna som de kommer. Vi ska åka till Wet’n’Wild och Dreamworld, det är det enda vi planerat. Och efter några dagar här ska vi åka tillbaka till Surfers –som ändå bara ligger över bron, 4 km härifrån.

Idag hände en väääääldigt rolig grej. Jag skrattade så mycket så jag kunde inte ens berätta det för Alex. Jag tappade min mobil i toan. Hahahahahah det var så himla trångt så när jag hade spolat var jag tvungen att nästan luta mig bakåt över toan för att kunna öppna dörren och då hörde jag ett plask. Hahahahahaha den funkar inte längre. Synd för mig att alla nummer jag fått här i Australien var sparade i telefonen, inte på simkortet, nooooo. Som tur var skickade jag ett sms till Sam igår så hans nummer har vi nu iaf, för de kommer tillbaka hit när de varit i Noosa och då kan de berätta för oss vad vi kan göra där!.

 Sam ser förresten precis ut som dig BSP! Så himla lik, ni skulle kunna vara tvillingar. Enda skillnaden är att han är lite kortare. Och igår träffade vi en kiwi (new zealander) som var jättelik Tove! Hon får alltid höra att hon såg svensk ut. Och när vi kom hem igår efter att ha varit ute låg det en annan kiwi i rummet. De pratar jätteroligt, och säger fosh n chops istället för fish n chips. Ikväll ska folket härifrån ut i Surfers (bussen tar typ 5 min dit), till Sin City, men jag har varit ute tre dagar i rad så jag behöver verkligen sova! Och imorn väntar en ny dag med sol, stranden, shopping och tacos på kvällen! (Här badar man i Nerang River, finns ett område inhägnat av nät. Inte vilket nät som helst, utan ett hajnät. Och helikoptern som flyger över stränderna här med 5-10 minuters mellanrum spanar efter hajar… sjukt!

YES min mobil funkar. YESYESYESYES. Den har torkat hela dagen och åååhhhh den funkar!!

Alex :”Jag tycker visst om att bada, men inte att bli blöt”


Bilder från Southport kommer senare!


På väg till Australiens mest östliga punkt i Byron.


Alex med sin nya kompis Cyron


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0