Så himla underbart!

Igår var en perfekt dag! Solen sken, det var varmt och vi tvättade alla våra kläder, som nu luktar godare än godast! Att tvätta på hostel kostar 50 kr/maskin, trots att de skriver "free laundry"...

Vi åt pannkakor med bär till lunch och tacos till middag, otroligt gott! Har kollat hostel hela vägen upp längs östkusten, och som det ser ut nu blir det:
Surfers-Noosa-Harvey Bay/Fraser Island-Mackay-Airlie Beach/Whitsunday Islands-Townsville-Magnetic Island-Cairns/Greet Barrier Reef/Port Douglas-Surfers Paradise-Brisbane

På vägen hem stannar vi nog lite till i Surfers om jag får min vilja igenom.. Älskar det här stället och skulle kunna spendera 8 veckor till här! Det som är så himla underbart är att alla kommer hit för att ha semester och bara ha så kul som möjligt, så alla är väldigt laid-back och trevliga, ingen har bråttom någonstans och det viktigaste är om vågorna ser bra ut eller om man kan stanna en timme extra på stranden.

Idag åkte vi dit vid 10 med shuttlebussen från vårt hostel. Träffade en tjej som jobbar här också, började prata engelska med henne när jag insåg att hon också skulle till stranden, mn fick ett: "Jag är faktiskt också svensk", till svar. Det är det som är så himla kul, man vet aldrig varifrån folk kommer! Jag gick till köpcentret ett tag och när jag kom tillbaka satt hon och Alex och pratade flyg, det visar sig att hon lastar baggage på Landvetter och är lika flygintresserade som vi så det blev en del prat om nya A380 hon ska flyga mellan  Singapore och London, ID-biljetter och baggage/pax. Hon sa att det enda man inte kan frakta är giraffer, de har för långa halsar som inte går att böja, och valar som är för stora. Det lät helt galet att man kan frakta typ allt så jag trodde inte ens på det först. Hon sa att hon hade varit med när de lastade på leopardungar som skulle till Kolmården, så himla gulligt!

Hon berättade också att det var en passagerare som hade checkat in en tygkylväska med mejeriprodukter, typ smör och mjölk osv, när hon skulle från Sverige till Förenade Arabemiraten. Den väskan började läcka ganska ordentligt.
frågan är vad hon egentligen tänkte med? Checka in mjölk?!

Det var hur fint väder som helst idag iaf, och galet höga vågor. Såg för första gången riktiga rips också, och flera idioter som inte förstår flaggornas innebörd, så livräddarna hade det inte lätt idag!
När vi skulle åka tillbaka träffade vi Alex och Melissa från vårt förra hostel, de väntade också på bussen. De tyckte att jag var helt svart och förstod inte hur jag blivit så brun. Senast igår sa jag till mig själv hur vit
jag är och att jag nog borde sola lite mer om folk ska se att jag varit utomlands. Så om jag får välja blir det stranden varenda dag! Alex gick och köpte munkar idag, 12 st! så vi har 4 kvar att äta ikväll.

Hoppas vädret blir lika bra imorn! Vi ska iaf boka hostel i Surfers Paradise igen, har hittat ett som verkar jättebra! Då blir vi kvar där i 1-2 veckor till. Underbart!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0