Newcastle dag 2

Dag två i Newcastle. Bokade två tågbiljetter till Byron Bay av en ilsken gubbe i biljettkiosken. Döv, efterbliven och otrevlig. Jag blev ”A Anderson”, sen ”M Anderson” och till slut fattade han att jag hette Nicole, inte Aicole. Alex blev ”Mr Martison”, ni ska få se bild på det sen, hahaha. Vi kunde heller inte betala med något av våra kort, VISA eller Mastercard. Han tyckte att vi skulle gåt till våra banker och fråga varför. Eller så var det han som var efterbliven… sånt vet man aldrig!

När vi hoppade på bussen till Blackbutt Reserve, en koalapark, gick en mamma med den bredaste tvillingvagnen jag någonsin sett på, och fyra små pojkar i olika åldrar. Inte nog med vagnen, hon hade lastat den till bristningsgränsen så hon såg inte ens över den. På bussen började en kvinna prata med Bas, ville tydligen ha en x generationer yngre pojkvän. När Joyce sa att det var hennes kille ville hon istället ha Alex.

Mamman med pojkarna slog sina barn på bussen, pratade med en neddrogad knarkare med en son, innan hon började prata med mig. Då märkte vi att hon också var drogad. Då hade vi sett 5 föräldrar den dagen utan tänder, sjabbigt utseende eller bara drogade. Stackars barn!

Koalaparken var jättemysig, man gick en lång promenad genom skogen och fick se ”de vanliga” djuren, vombater, koalor, wollaroos, kakaduor osv. Såg även den första ormen, en inspärrad pytonorm! Gillar de bättre i bur…

Ser ni koalan på bilden?(nej inte Nicole)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0