Newcastle dag 1

Hej!

Nu är det dags att berätta vad vi gjort de senaste dagarna. Vi fick skjuts av Dan till stationen i Hornsby, och tog tåget två timmar till Newcastle. Från stationen i Civic gick vi med våra väskor i den sjuka värmen mitt på dagen till vårt hostel. När vi kom dit frågade hon varför vi inte ringt, de hade kunnat hämta oss. Det undrade jag också!!! 

Backpackers Newcastle var ett otroligt mysigt ställe, precis så som jag tänkte mig ett perfekt hostel. Hjälpsam och snäll personal, berättade allt de kunde, aktiviteter, barbecue, POOL, allt var bara underbart. På kvällen skulle det vara gratis mat och ”2 4 1 Beer” så vi anmälde oss till det, och gick till rummet. Vi fattade inte riktigt vilka sängar som var lediga, men vi såg två ryggsäckar, så vi tog sängarna som såg minst använda ut…

Stadsbussarna i Newcastle är gratis, vilket är sjukt bra! Varför är det inte så i Sverige? Vi tänkte iaf ta en sån in till stan, och han gå i ca 4-5 minuter när värsta åskan började, och blixtarna var inte att leka med! Har aldrig hört såna enorma dån förut, och då är ändå dom i Thailand ganska hemska dom med… Vi såg en blixt som lyste upp allting runt omkring oss och i samma sekund lät det som att jorden skulle gå under. Det gjorde den inte, skyfallet blev bara ännu värre. Bara några sekunder senare hörde vi brandkåren…  När regnet äntligen upphörde tog vi oss in till stan och kollade i affären, fikade och köpte frimärken, så nu kan vi skicka fler kort! (Frimärkena är mycket svårare att få tag på än korten…).

Alex lär sig simma i poolen. Jag som trodde att han redan kunde...



Kommentarer
Postat av: desiree !

gud vad fin blogg du har :DD

hoppas du tittar in på min (L)

2010-02-06 @ 08:11:46
URL: http://desireejosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0