Måndag i Byron. Och tisdag.

Till middag fick jag endast ner några ynka nudlar, magsjuka är inte min grej, därför brukar jag undvika det… Det kryllar verkligen av svenskar på vårt hostel, så när vi lagade mat började jag prata med dom som stod vid samma spis. De kommer från Skara och pratar exakt likadant som Emma!  Vi satt och pratade med dom i flera flera timmar och till slut var det kolsvart och de tog fram sin goon-box. Och ni vill inte veta vad det vinet är gjort på. Jag skulle inte smakat säger jag bara! Magsjuka+goon=mer magsjuka… De skulle ut på kvällen men det skulle knappast vi, jag kunde knappt stå på benen, så vi gick och la ossJ

Dagen efter mådde jag lite bättre, så vi bestämde oss för att kolla lite i ”stan”. Pyttelitet här. Gick förbi wickedtravel som låter backpackers använda internet gratis, och precis när vi skulle ta varsin dator kom en tjej fram till oss. Hon var jättepåträngande, hade skägg och var inte så himla trevlig. Hon försökte lura på oss en ”Jucy Campa”-campervan, och vi gjorde vårt bästa för att komma därifrån, hehe. Att hyra en bil två personer i 50-60 dagar för 50 dollar per dag, plus 25 dollar i försäkring (ta x7 för att få i kronor) känns INTE kul. Vi smet iaf från henne så snart vi kunde och lyckades få sitta några minuter vid varsin dator och uppdatera oss om allting hemmaJ

Just nu, efter att ha fått höra alla dåliga historier om bilar från folk lutar det åt att vi åker buss uppåt istället. Kan vara skönt på ett sätt, men det var ju ändå inte det vi ville från början. Men det är så himla osäkert med bil och man kan förlora tiotusentals kronor så vi vet inte riktigt, det är ganska mycket pengar tycker vi.

Det bästa idag var att gå till Woolies och köpa MANGO. I vanliga fall kostar en mango 30 kr, inget man äter varje dag direkt, men idag bara 10 kr styck. De är verkligen supergoda!! Calypso är min favorit! På kvällen gick vi till Cheeky Monkey´s och åt middag för 5 dollar. Jag åt calamari rings, supergott! Underbart att slippa laga mat själv också. Det var det första jag åt på ett dygn (mangon sparade vi till frukost), så min mage behövde verkligen något gott! Alex åt kyckling som också var jättegod! Hade jag mått bättre hade vi nog stannat där till på kvällen men jag orkade inte så vi gick hem. På vårt hostel satt alla med sina 4 liters goon-boxar, så det kändes otroligt skönt att bara gå förbi och lägga sig i sängen och sova. (Alla hatar goon men eftersom en stor box på 4 liter kostar 70 kronor bara förstår ni varför folk dricker det…). Pratade med Melanie också, hon kommer från England, precis som alla andra, och hon sover i samma rum. Jättegullig tjej! :)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Tips: Goon = inte gott. Goon + sprite = gott! :) Worth a try, det är ju billigt!

2010-02-07 @ 19:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0