Lilla Julafton i Dalarna

Igår firade vi Lilla Julafton, något jag aldrig varit med om förut eftersom jag själv inte har skilda föräldrar. Skinkan var nygriljerad, vi var tre stycken som hade gjort tre olika sorters sill, det fanns köttbullar, potatis, rödbetssallad och nygjorda revbensspjäll. Kort sagt, en väldigt trevlig tillställning.

Anders började med ett litet tal, sen sjöngs det flertalet gånger kvällen ut. Vi fick även reda på vad vi skulle kunna ge dem i bröllopspresent (om nu bara Anders friar någon gång!). Smakade julskinka och revbensspjäll, och för första gången kan jag faktiskt förstå varför alla är så fanatiska när det gäller just julskinka. Revbensspjällen har jag lite svårare för. Kan inte riktigt förstå varför de hamnat bland julmaten (eller midsommarmaten heller för den delen). I min värld passar de bättre på en grillfest mitt i sommaren, men det kanske bara är jag... Det smakade hur som helst gott, även om sillen var godare!

Sedan öppnade vi julklappar. Anders och Anneli som redan tycker att det är roligt att vi har likadana ryggsäckar och alltså kommer se ut som ett tvättäkta pensionärspar som varit gifta i 50 år köpte självklart likadana reseprylar åt oss! Lakan, lås, handduk och moneypocket med minsta tänkabara vikt och volym för att det helt enkelt ska vara smidigt och lätt! Tack så hemskt mycket :)

Av oss fick de bl.a en tavla i canvas på hela familjen, tagit på Charlies dop i höstas. Prästen som vägrade stiga åt sidan när jag fotade blev bortphotoshoppad på bilden. Anders sa att han i vanliga fall har svårtför julklappar för det är sällan man blir så där klockrent nöjd, men att han den här gången var uppriktigt glad. Det är roligt när en present blir så uppskattad!

Nu kom Erika och undrar vad jag pysslar med, börjar ju inte förrän åttapåtta. Djupare skrattgropar än hennes får man leta efter! Om det är något  jag tycker är charmigt är det just skrattgropar, då syns det verkligen när man ler på riktigt :)


Kommentarer
Postat av: fia

god jul på dig nicole!:) hoppas ni får det bra när ni reser iväg och sakna inte maxi alltför mycket:P

hoppas du uppdaterar bloggen emellan så vi får nåt roligt att läsa här i kalla sverige. Hälsa Alex också:) kram kram

2009-12-24 @ 10:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0